måndag 9 april 2012

Påsken är över!

Är jag nöjd med mig själv? Nej!
Är jag rökfri? Ja!
Vad är då problemet?

Jooo för mycket mat och på tok för mycket godis!
För mycket röksug och för många sugtabletter.

Vill jag börja röka igen? Neeej!!!

Jag ska försöka hitta balans i mitt ätande och försöka få ner sockerintaget på noll!

Jag har två bra riktmärken för att hålla mig rökfri. Den 18 april ska jag göra spirometri och då måste jag vara rökfri. Den 20 maj vill jag fira 3 månader utan cigaretter för det är en magisk gräns. De som håller sig rökfria i 3 månader trillar inte så ofta tillbaka i rökeriet. Bra va?

Fyra lediga dagar går mot sitt slut. Jag har varit lat men ändå fått en del gjort. Läst böcker och ätit som sagt. Det är ok att ta det lugnt men ibland kan jag nästan känna mig förlamad....

Jag ska försöka att inte slå på mig själv utan tänka att jag idag varit rökfri i 7 veckor och det är något jag aldrig varit i närheten av. Det är fantastiskt även om jag inte just idag kan känna det i hjärtat. Önskar att rökmonstret ville lämna mig ifred nu för ett tag. Att jag fick njuta av rökfriheten och få energi av den.

Håller tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar