söndag 25 mars 2012

Då försöker jag igen då!

Jag lovar och svär att jag från och med nu försöker på alla håll och kanter att hålla mig frisk framöver - punkt

Sol och vår och jag mår sådär vanligt bra. Tänk att nu så är jag frisk igen! Om jag slipper nya mystiska och spännande virus och bakterier så var detta sista sjukdagarna på mycket länge.

Förr drabbades man oförhappande av sjukdom. Man kunde inte hjälpa det inte,  så där smög sig inga skuldkänslor fram minsann. Man var drabbad liksom. Den sjuke var helt oskyldig!

Nu har man egen skuld i de flesta åkommor. Dåligt immunförsvar? Vad har jag gjort för att få det? Joooo - rökningen såklart - 5 veckor imorgon har jag varit rökfri! Jag har även ett jobb med små barn - attans också. Det finns många andra anledningar också beroende på vilka sekter man tillhör: Jag äter inte hälsokostpiller, jag åker buss till och från jobb, jag har hunden i sängen, jag äter falukorv och makaroner och min mjölk är inte alltid ekologisk. Jag slarvstädar hemmet ibland och städer gör jag bara en gång i veckan.

Jaja bättring framöver med mjölken iallfall. Ekologisk ska den vara såklart!

Nu längtar jag till jobb och till barnen och till kollegor.


1 kommentar:

  1. VA? har du inte egologisk mjölk? nää men då är det klart du får lunginflammation, kräksjukan och hosta. Fydaj!

    SvaraRadera