tisdag 20 mars 2012

En prövningens dag

Svår dag idag på lite olika sätt. Svårt på jobbet och en stressig jag. Undrade så varför röksuget drar i mig men hittade sedan plåstret inklistrat på kläderna och där gör det inte mycket nytta. Funderar allvarligt på att hoppa plåster imorgon och tugga lite när det behövs. Känner en stark önskan nu att bli nikotinfri och inte bara rökfri. Ska ta det lite lugnt och inte skynda på.

Lite intressant nu när jag ser någon som röker ute så liksom stormglor jag för att ta in hela händelseförloppet. Sedan ställer jag frågor till mig själv. Blir jag röksugen? Mår jag dåligt? Är jag avundsjuk? Försakar jag något? Skulle livet vara bättre/roligare/härligare om jag rökte? Svaret blir NEJ-NEJ-NEJ-NEJ-NEJ

Mitt röksug kommer helt inifrån märker jag och jag mår inte dåligt om någon annan röker. Jag är inte avundsjuk men lite ställd kanske. Känns fortfarande rätt konstigt att vara där på andra sidan.

Jag jobbar på med den mentala biten varje kväll:

Jag är inte slav under cigaretterna. Dom ska inte vinna över mig.


Jag är fri från rökningen - jag slipper röka!


Jag vill vara frisk och må bra och inte behöva lukta rök inför mig själv och andra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar